Algemene voorwaarden

Afzeggen van een afspraak

Een afspraak afzeggen kan kosteloos als dit minimaal 24 uur van te voren en op een werkdag gebeurt. Stuur uw afzegging/verplaatsingsverzoek bij voorkeur via mail. Mocht u niet tijdig hebben afgezegd, dan brengen wij een bedrag van €32,78 bij u in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door uw verzekering.

Betalingsvoorwaarden

De praktijk hanteert de betalingsvoorwaarden zoals deze zijn opgesteld door Ergotherapie Nederland: Cliënt is voor iedere behandeling betaling verschuldigd, indien er geen vergoeding door de zorgverzekering plaats vindt. De betaling dient plaats te vinden binnen 30 dagen na de factuurdatum. Indien de betaling uitblijft, verkeert de cliënt in verzuim vanaf de 31e dag na de factuurdatum. Vanaf die datum is de ergotherapeut gerechtigd kosten in rekening te brengen en incassomaatregelen te treffen. Behandelingen die niet tijdig zijn afgezegd (minimaal 24 uur tevoren én op een werkdag) worden gedeeltelijk in rekening gebracht. Een rekening voor niet-verschijnen wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient door de cliënt zelf betaald te worden.

Behandelduur

Tijdens de eerste afspraak kunt u vragen om een inschatting van het aantal behandelafspraken en de benodigde behandelduur per afspraak. Dit gaat in samenspraak met u en zal tijdens de behandeling geëvalueerd en eventueel bijgesteld worden. Tussentijds kunt u altijd het aantal behandeluren opvragen.

Privacy

Privacyverklaring: lees hier onze volledige Privacyverklaring Anergo. De praktijk houdt zich aan de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). Uw ergotherapeut heeft een geheimhoudingsplicht en gaat zorgvuldig met uw gegevens om. In het belang van uw behandeling wordt er wel overlegd met uw verwijzer en de andere direct betrokkenen. Ook wordt er gerapporteerd aan uw verwijzer. Als u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit tijdens uw eerste afspraak aangeven. Verdere uitwisseling van informatie zal altijd met u overlegd worden en alleen plaatsvinden wanneer u er toestemming voor geeft. Volgens de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst (WGBO) moet er een dossier van de behandeling bijgehouden worden. Er geldt een verplichting om de  gegevens 15 jaar te archiveren. U heeft recht op inzage in het dossier en kunt dit ten alle tijden opvragen bij uw ergotherapeut. Om uw ergotherapeut formeel toestemming te geven voor gegevensuitwisseling met derden gebruiken wij dit formulier.

Klachtenprocedure

Anergo spant zich in om u de best mogelijke zorg te bieden. Van de medewerkers van Anergo mag u dan ook verwachten dat zij goede en professionele zorg bieden. Als u toch ergens niet tevreden over bent, dan willen wij dat heel graag van u horen. Wij nemen uw klacht graag serieus en hopen snel met u tot een oplossing te komen. Daarnaast kunnen wij uw ervaringen gebruiken om de kwaliteit van onze zorg te verbeteren. 
U kunt een klacht op de volgende manieren kenbaar maken:

  1. direct bij uw ergotherapeut,

  2. via de praktijk,

  3. direct bij de praktijkhouder (leidinggevende van de ergotherapeut)

  4. of via de klachtenprocedure.

Direct bij uw ergotherapeut
Het direct en ‘dicht bij de bron’ melden van uw klacht helpt om snel tot een oplossing te komen. De ergotherapeut hoort uw klacht graag zelf van u. U kunt uw klacht in een persoonlijk gesprek, via de telefoon, mail of schriftelijk aangeven. Er zal dan – indien u dit wenst – met u in gesprek gegaan worden.
Als het niet lukt om de therapeut meteen te spreken te krijgen, kunt u uw verzoek om een gesprek doorgeven via het algemene nummer 020 737 3103 of info@anergo.nl

Via de praktijk
Als u uw klacht niet direct bij uw eigen ergotherapeut kenbaar wilt of kunt maken kan dit ook bij de praktijk zelf. U kunt via het algemene telefoonnummer 020 737 3103 of info@anergo.nl kenbaar maken dat u een klacht heeft. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om te bespreken hoe u wenst dat er met uw klacht omgegaan wordt.

Direct bij de praktijkhouder (leidinggevende van de ergotherapeut)
U kunt ook direct melden bij praktijkhouder Anna Curvers, de leidinggevende van de ergotherapeuten van Anergo. Zij is te bereiken via anna@anergo.nl, de reactietijd kan iets langer zijn dan wanneer u via de algemene kanalen meldt.
Indien uw klacht is ontstaan tijdens behandeling door Anna Curvers kunt u vragen of een andere therapeut van Anergo wordt betrokken bij uw klacht.

Via de klachtenprocedure
Mocht u uw klacht niet aan de ergotherapeut of de praktijk of praktijkhouder kunnen of willen voorleggen, dan kunt u contact opnemen met het
Secretariaat Landelijke Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn
Postbus 1161
 3800 BD Amersfoort
Tel.nr.: 033 421 61 89
of via het online formulier